Psycholog, který prošel světem marketingu, se po letech vrací ke své původní profesi – ale s jiným pohledem. V článku sdílí cestu za zkušeností, důvěrou ve vlastní kompetence a vznikem služby, která propojuje psychologii a praxi: Psycholog v marketingu.

Necítím se nijak starý, ale pravdou je, že moje pracovní kariéra trvá už přes 30 let. Původně jsem vystudoval jednooborovou psychologii. Jenže při odchodu ze školy jsem měl silný pocit, že „na to ještě nemám“. Představa, že bych radil lidem v manželské poradně, mi tehdy připadala příliš vzdálená.
Psychologie a marketing
Rozhodl jsem se proto nejdřív sbírat zkušenosti v praxi. A tak jsem díky jazykové výbavě a určité dávce kreativity vplul do světa marketingu a reklamy.
Právě tam jsem pochopil, co doopravdy znamená disciplína, efektivita a práce se zákazníkem. Možná jsem v tom oboru zůstal o něco déle, než jsem plánoval, ale dnes vím, že to mělo smysl.
Ve 45 letech jsem se vrátil k psychologii – k tomu, co mě původně přivedlo na profesní cestu. Všechno, co jsem za tu dobu udělal, změnil, pokazil i v čem jsem se posunul, se dnes odráží v nabídce, kterou jako psycholog na volné noze vytvářím.
Kromě psychologického poradenství se věnuji i oblasti, kde se psychologie potkává s praxí: nabízím konzultace pod názvem „Psycholog v marketingu“ určenou těm, kteří chtějí propojit lidské chování se značkou, komunikací a zákaznickou zkušeností.
Pokud řešíte otázku z oblasti marketingu, výzkumu trhu nebo vás zajímá, jak fungují určité psychologické jevy, ozvěte se. Rád se potkám a probereme, jak bych mohl být užitečný právě vám.
Jestli vás článek inspiroval k zamyšlení a máte zájem se některému tématu věnovat osobně, kontaktujte mě e-mailem na boris@borisstepanovic.cz nebo telefonicky na +420 605 722 592. Bude mi ctí se s vámi potkat a doprovázet vás na cestě k hlubšímu sebepoznání a sebepřijetí.
Příspěvky prošly jazykovou korekturou a jsou psané bez pomoci AI.
Mohlo by vás také zajímat: Více o mé práci v marketingu naleznete na samostatné stránce Marketing